EN LA PELL DE LA TERRA UN TELER

EN LA PELL DE LA TERRA UN TELER

MIRABET, NÚRIA

14,00 €
IVA inclós
Editorial:
LABREU
Any d'edició:
2024
ISBN:
978-84-127601-9-4
Pàgines:
90
Enquadernació:
Otros

Disponibilitat:

  • NOLLEGIUEl tenim :)
  • NOLLEGIU CLOTEl tenim :)
  • NOLLEGIU PALAFRUGELLEl tenim :)

RECOMANACIÓ NOLLEGIU

La Maria diiu:

El llibre de la Núria, és fruit madur -ja ens hi remet el color de la magrana a la coberta- i com bona poesia que és, aconsegueix posar paraules a emocions viscudes i d’altres observades, en aquest cas a més, des d'un llenguatge que em resulta molt proper.
Els altres dos llibres que us he recomanat anteriorment penso que dialoguen molt bé amb el de la Núria.

Tenir el sentit del misteri és entreveure’l en el subsòl de totes les coses (Escola de l’ànima, p.160)
Cal estripar la terra per airejar-la (En la pell de la terra un teler, p.54).

Una cosa evident en el llibre de la Núria és el no-ús de la puntuació, les seves puntuacions estan en els silencis de la pàgina i en la paraula mateixa que ja porta puntuació.

Llegiu la Núria, llegiu poesia.

Tres personatges femenins sorgits del mite, dues dones i una nimfa, Penélope des de l’espera conflictiva, Cassandra des de la incomprensió i Eco en la seva reducció a veu sense voluntat, encarnen, tres dones, tres personatges que són negats i a qui el desig els hi és cancel·lat per uns herois que potser no ho eren tant. Tot comença per tibar una paraula, articular un so i buscar la vibració, l’eco, el matís, el desig i a l’amor que donen vida i conformen l’edifici que som, allò de què estem fets. Així ens arriben aquests veus negades, veus que ens parlen sense estridències, amb aparença de dolçor, de bell llenguatge poètic, sense cap intenció de reivindicar res, només la necessitat de mostrar-se i ser escoltades des d’aquesta senzillesa que sorgeix de l’experiència, la intel·ligència i una sensibilitat singular. Tot comença, tot s’origina, en la terra. A partir d’aquí, la simbiosi, el verb, la intempèrie, les fronteres per on no cal infiltrar-se, on només cal sembrar-se, escampar-se per donar pas a un món comú que esdevé rizomàtic.

Núria Mirabet (Barcelona, 1966) Ha publicat Lianes o les rates que imiten l’Esther Williams i Descosir-se l’asfalt en un abric de quadres, a l’Editorial Trípode. En la pell de la terra un teler és el seu tercer poemari.

La poesia de Mirabet defuig l’explicació racional, no respon a definicions ni etiquetes, busca teixir entre tradició i modernitat amb els fils, les paraules, les poètiques i, sobretot, les músiques que se li han anat convertint en pell i cicatriu, en veus que rememoren i amb les que ha anat dialogant al llarg dels anys, totes elles apareixent, explícites, en el tapís, en el teler de l’espera on tot, a través de la memòria es fa paraula i s’estén i muda, metamorfosi del verb, tornant-se residus, però també pell en una expressió més pròxima a la contemporaneïtat lírica de veus com Marianne Moore, Louise Glück o, sobretot Jorie Graham.

Tot va començar amb Penélope Cassandra i Eco. Tres dones que van ser negades. Que el seu desig va ser cancel·lat per uns herois que en realitat no ho eren. Tot va començar per tibar una paraula, un so i buscar la vibració, l’eco, el matís, del desig, de l’amor, del de què estem fets. De la veu des d’on elles ens parlen sense cridar ni sense ser estridents, sense interès en reivindicar, sinó en mostrar i ser escoltades des d’aquest “fer” senzill.

Tot va començar des de la terra, des de la Margulis, de la simbiosis, del verb, de la intempèrie, des de les no fronteres per on no cal infiltrar-se només sembrar-se, escampar-se. Un mon comú que es rizomàtic.

Buscar els fils, buscar paraules, buscar poètiques i musiques, que eren pell i feien pell i cicatriu. Veus que em rememoren i rememoro, amb les que he anat dialogant al llarg dels anys, i que van apareixent explícitament al llarg del llibre.

Tot va ser començar, i va estendre’s i a desplaçar-se i va
mudar: metamorfosi:
des-fer-se:
un tornar-se:
residus:
i pell tendra:

Articles relacionats

  • COSAS INVISIBLES
    ANDY J PIZZA
    If we could put on a pair of magical invisible glasses and see all the feelings, ideas, and other invisible things that populate our world, what would they look like? Could you see an itch? Could you describe hope? From the sound of a dog barking to the rainbow-MAGIC taste of a lollipop, from gratitude to grit, this book will help you meet the many interesting sensations that f...

    16,90 €

  • YAHHO JAPON!
    OFFREDO, EVA
    ¿Sabías que en Japón hay mujeres artificieras Son las que imaginan y fabrican los fuegos artificiales. También hay artesanas de las cometas y los fideos soba, y estudiosas del musgo de los bosques, que tiene poderes extraordinarios. Existen las areneras, porque los baños de arena volcánica son muy relajantes, y las luchadoras de sumo. Y artistas que con esmero, resina y polvo d...

    19,90 €

  • JULIAN Y MADDALO
    SHELLEY, PERCY BYSSHE
    ¡Qué hermosa es la caída de la tarde, la luz del cielo en tierras como estas, oh, Italia, paraíso de exiliados! ¡Tus cordilleras, mares y viñedos, las torres que rodean tus ciudades! Qué dicha disfrutar de aquella vista bajo tu cielo. En el lugar preciso donde descabalgamos, los criados de Máddalo esperaban con la góndola. Igual que un peregrino se detiene para poder gozar de u...

    19,00 €

  • LA FIESTA DE CUMPLEAÑOS
    MONTANARI, EVA
    SNIF, CLIC, CLAP, ¡PUM! ¡OOH! CLIC, UM PA UM PA, ¡FELICIDADES! El pequeño Cocodrilo celebra su fiesta de cumpleaños con sus amigos: juegos, pastel y ¡muchos nuevos sonidos para descubrir! Acompaña el Pequeño Cocodrilo durante la celebración de su cumpleaños, en un libro lleno de onomatopeyas ideal para ser leído en voz alta. Escrito en letras mayúsculas para introducir los más...

    13,00 €

  • SECUOYA
    ESPINOSA GUERRA, JULIO
    Cada casa que se levanta lleva en su interior una demolición No existe nuevo árbol donde no habite el germen de lo efímero Llámese rascacielos o mediagua Llámese hormigón armado o palito Llámese secuoya Casas en ruinas, hogares sin fuego, habitaciones con techos agujereados, suelos donde las canicas ruedan solas, muebles sin cajones, cabañas que son mansiones y mansiones frías,...

    15,00 €

  • EL ENSAYO-FICCIÓN
    CUTILLAS, GINÉS S.
    La combinación de la autoficción y el ensayo clásico, engarzados sobre un proceso de búsqueda, en el que se rellenan con ficción los huecos de la memoria del escritor y se intentan responder las preguntas que plantea el ensayista al principio de la obra, da nombre a una nueva forma narrativa llamada ensayo-ficción. En esta desarrollaremos al mismo tiempo la trama basada en la v...

    20,00 €

Altres llibres de l'autor

  • DESCOSIR-SE L'ASFALT EN UN ABRIC DE QUADRES
    MIRABET, NÚRIA
    Un llibre exigent, complex, lúcid, crític, humà, profund, tens, intens i original, que transita per la ratlla fina que separa el recull unitari del poema llarg modern. Un llibre que es dreça sobre una tensió constant entre unicitat i multiplicitat. En aquest sentit, es pot detectar la petja de la influència enriquidora de les tres veus poètiques més destacades del panorama de l...

    12,00 €

  • LIANES O LES RATES QUE IMITEN L'ESTHER WILLIAMS
    MIRABET, NÚRIA
    Núria Mirabet ens mostra en aquest recull una poesia austera, sense artificis, a on cada paraula, cada imatge, que ens ofereix és fruit d'una lenta i acurada reflexió per dir-nos una veritat sovint difícil o impossible, que ens arriba d'una manera directa, honesta, del tot despullada de floritures. ...

    11,00 €

  • NÚRIA MIRABET DIU DESCOSIR-SE L'ASFALT EN UN ABRIC DE QUADRES
    MIRABET, NÚRIA
    Núria Mirabet conversa amb el llibreter de la Nollegiu Xavier Vidal. Tots dos diran poemes del segon llibre de l'autora DESCOSIR-SE L'ASFALT EN UN ABRIC DE QUADRES publicat per l'editorial Trípode.Un llibre exigent, complex, lúcid, crític, humà, profund, tens, intens i original, que transita per la ratlla fina que separa el recull unitari del poema llarg modern. Un llibre que e...

    0,00 €