I LA FESTA VA CONTINUAR

I LA FESTA VA CONTINUAR

LA VIDA CULTURAL AL PARÍS OCUPAT PELS NAZIS

RIDING, ALAN

25,00 €
IVA inclós
Editorial:
GALAXIA GUTENBERG
Any d'edició:
2011
ISBN:
978-84-8109-943-0
Pàgines:
512
Enquadernació:
Cartoné

Disponibilitat:

  • NOLLEGIUNo el tenim. El demanem. 24/48h
  • NOLLEGIU CLOTNo el tenim. El demanem. 24/48h
  • NOLLEGIU PALAFRUGELLNo el tenim. El demanem. 24/48h

Als anys trenta, París era la capital cultural del món. A la ciutat, s’hi aplegaven tots els artistes, escriptors, músics i actors. Però el 14 de juny de 1940, l’exèrcit de l’Alemanya nazi va ocupar París i, de sobte, el món de la cultura es va haver de preguntar: i ara, què? Alguns, com André Breton, es van exiliar; d’altres, com Irène Némirovsky, van fugir per acabar trobant la mort més tard; d’altres van passar a la clandestinitat i es van sumar a la Resistència; però la gran majoria va intentar continuar vivint i desenvolupant la seva obra. Sota el nazisme, l’activitat cultural de París es va mantenir en el seu punt àlgid. Aquesta constatació suscita una sèrie de preguntes: com van abordar els artistes i intel•lectuals el pitjor moment polític de la ciutat en tot el segle XX? El talent i l’estatus, van imposar una major responsabilitat moral? És possible que una cultura florís en absència de llibertat política? Treballar durant l’ocupació, suposava automàticament un acte de col•laboracionisme? Es pot sancionar un escriptor que ha comès el «crim» de tenir una opinió? Estan obligats els pintors, músics i actors més dotats a exercir el lideratge ètic? La recerca de respostes a totes aquestes preguntes és el punt de partida d’aquest llibre. «Per escriure sobre el món literari i artístic de París sota l’ocupació fan falta dosis molt equilibrades de sarcasme davant la baixesa i la banalitat humanes, i d’estima i respecte per l’heroisme, l’enteresa i la simple dignitat. Alan Riding té aquestes dues virtuts i, a més a més, té també el rigor històric, l’atenció als detalls i el pols narratiu que converteixen un relat en memorable.» ANTONIO MUÑOZ MOLINA «Alan Riding ens explica una història desconeguda: la del París ocupat pels nazis. Però la ciutat llum no es deixa eclipsar per la tenebra nazi. Alan Riding ens ofereix aquesta història amb la incomparable brillantor del seu reportatge històric.» CARLOS FUENTES II Premi Internacional d’Assaig Josep Palau i Fabre

Articles relacionats

  • LLEGENDA DE SANT JORDI, LA. AMB OLORS!
    Fa olor de Sant Jordi! Descobreix la llegenda amb aquest llibre amb olors La llegenda de Sant Jordi és tot un clàssic, però mai l'has sentit d'aquesta manera: obre les pàgines del llibre i prepara els sentits. Semblarà que estiguis davant el drac i la rosa quan sentis la seva olor! Un llibre ritmat per als més petits amb espais per rascar les olors. Atreveix-te a viure Sant Jor...

    10,95 €

  • MÓN
    AMARAL, ANA LUÍSA
    Text de contracobertaEL PEIXÉs de metall que al sol sembla blau l’ham que l’agafa a la mortI els sons que per l’arena del vers el van arrossegar tenen el so metàl·lic de la porBiografia de l’autoraAna Luísa Amaral (Lisboa, 1956 – Porto, 2022). És una de les poetes més rellevants i singulars de la literatura portuguesa contemporània. Autora d’una trentena de llibres de gèneres d...

    17,00 €

  • APRENDER A LEER EN LA ESCUELA DE MONSTRUOS 14 - APESTOSO PERO DELICIOSO
    RIPPIN, SALLY
    APRENDE A LEER EN LA ESCUELA DE MONSTRUOS BIENVENIDOS A LA ESCUELA DE MONSTRUOS, LA MÁS APESTOSA Y DIVERTIDA QUE EXISTE Más de 1 millón de pequeños lectores A Cristina le rechifla la cocina, ¡guisa incluso plumas de gallina!¿Conseguirá cocinar una receta que no apeste como una mofeta? Una escuela en la que aprenderemos a leer de forma sencilla y divertida. - Letra mayúscula - F...

    7,95 €

  • CUANDO LA LLUVIA NO MOJE NUESTROS CUERPOS
    MARTINEZ, RAMON
    Los buenos poemas, igual que las buenas canciones, ponen palabras a lo que sentimos cuando nos reconocemos. Somos iguales y en la intimidad de otros nos vemos a nosotros mismos. Pero hay que estar muy atentos. No es fácil captarlo. Es un juego de espejos. El poeta se mira, y nos enseña lo que ve, y nosotros lo miramos y, si hay suerte, nos vemos. Lo importante es el principio y...

    13,95 €

  • CONSCIENCIA O COL·LAPSE
    PIGEM, JORDI
    Avui el món corre acceleradament no se sap cap a on, mentre la propaganda i les dades fora de context enterboleixen la nostra visió dels fets. ¿No és com si el món estigués sota un encanteri ¿Cap a on hem de girar-nos per trobar orientació Amb el seu estil fluid i intens, Jordi Pigem obre vies de sortida a través d'un ample horitzó que abraça des de la neurociència i la psiquia...

    19,50 €

  • RETRATO DEL FIN DEL MUNDO
    RUIZ CABALLERO, CARLOS
    El 6 de marzo de 1937 Margarita Rocha y Néstor Mendoza se casaron en el campo de concentración de Fyffes, en Tenerife, pocas horas antes de que él fuera fusilado. Ella tenía veintidós años y él veinticinco. Ambos eran anarquistas. Partiendo de la historia real de Margarita Rocha, pero con un estilo torrencial y exuberante, más cercano al realismo mágico que al naturalismo, Carl...

    19,90 €

Altres llibres de l'autor

  • Y SIGUIÓ LA FIESTA
    RIDING, ALAN
    En los años treinta, París era la capital cultural del mundo. Allí estaban todos los artistas, escritores, músicos y actores. Pero el 14 de junio de 1940, el ejército de la Alemania nazi ocupó París y súbitamente el mundo cultural tuvo que preguntarse, ¿Qué hacer? Algunos se exiliaron, como André Breton; otros huyeron para encontrar la muerte más adelante, como Irène Némirovsky...

    16,90 €